cogito, ergo incognito

posztpláza & kommentkontent

2016. október 10. - gordiuszblog

mikrotranzakciós donáció vs. online reklámok

  • Adél 42 éve vezeti a fiatalokat célzó életmód rovatot, szeret kirándulni és olvasni: 1oo,-
  • Matyi katolikus, a tudományos rovat munkatársa kilenc gyermek édesapja: 2oo,-
  • G3llért, a Tech csapat oszlopos tagja, 3 éves kora óta foglalkozik informatikával, folyékonyan ír és olvas 7 programnyelven, akár monitor nélkül is: 2oo,-
  • Zsanlük stylist, most csak: o,-
  • Lajos a gazdasági rovatba csak hobbiból ír; alkalmanként, amikor elfogy a naptej és be kell menni a kajütbe a mediterrán tengeri katamaránján: 1ooo,-
  • Klári a Kult rovatot erősíti, pályáját baristaként kezdte, dramaturg, műfordító, belvárosi csocsóbajnok: 7o,-..

ujsag_posztplaza_65o.png

az előző rész tartalmából

Mint a korábbi poszt hosszú bevezetését követően felszínre került:

az alkohol rossz, a benzin rossz, a reklámblokkoló használata a közvélekedésnek megfelelően eredendő bűn, de mivel a hirdetéskiszolgálók működése is rossz, így a figyelem a mikrotranzakciós donációra irányul.

A mikrotranzakciós donáció nem sikertelen véradás, hanem amikor az internetes tartalmak vagy szolgáltatások fogyasztása, illetve igénybevétele alkalmával minimális pénzt fizetünk annak, aki erre lehetőséget biztosított. Mondhatni közvetlenül a szerzőnek. Megnyomunk egy gombot és mondjuk kap 7o forintot.

A tartalom létrehozója nem csak egy újságíró lehet, hanem például hozzáadott értéket képviselhet egy frappáns komment is, mely így akár már tartalommá is fejlődhet.

  • „első”
  • „vótmár?”
  • nyelvtannáci
  • idegen hatalmak befolyása
  • kritikus judaisztika szakértő..

Itt elsősorban nem a klasszikus, de minden egyes alkalommal rendkívül szórakoztató, valamint újszerűnek ható trollkodásokról van szó, hanem az olyan értékteremtésről, amit talán hasonlóan ki lehet fejezni pénzben, mint a fizetett újságíró produktumát.

De a gőz kieresztésének lehetősége, sújtható akár füstadóval is - egy másik megközelítés szerint elő is lehet fizettetni az olvasót arra, hogy teret engedve a mindenkiben szunnyadó exhibicionizmusnak, kommentekben mutathassuk meg egy-egy terület esetében, hogy megkerülhetetlen szakértői vagyunk a témának.

Informatikai megoldás régóta van, de akár újra ki is lehet találni, mint az elektronikus aláírást. Méghozzá oly módon, hogy például anonim prepaid [Bitcoin, e-pénz, NAVcoin..] fizetőrendszer integrálásával az információs önrendelkezés sem sérül.
Napjainkra az információbiztonság is talán kellőképpen körbebástyázta a területet. Nem túl bonyolult egy minimális egyenleggel lenullázni sem érdemes virtuális bankkártyáról PayPal-lal adományozni egy honlapon, ami természetesen cikkenként erre technikailag lehetőséget biztosít a CMS fejlesztésével. De lehet feltöltős „commentCard”, „pressButton”..

A session cookie-k fejlesztésében bámulatos, hol tart már a tudomány. Be sem kell jelentkeznünk sehová, a számítógép, a böngésző megjegyzi a donációs fiók jelenlétét és hátradőlve nyomkodhatjuk a gombot - jó esetben mi és nem a macska. Persze jelszavas authentikációval is kivitelezhető az, hogy pénzt tudjunk fizetni tartalom ellenében.

mikrotransz_posztplaza.png

működő donációs lehetőség, a technológiai megoldás ennyire egyszerűen néz ki

Ez a papírmédium esetében teljesen megszokott. Fizetünk olyan hibrid megoldásért például 199o forintot havonta, ami annak ellenére pénzbe kerül, hogy a direkt hirdetéseket natív reklámok váltják, nem lehet kritikus judaisztika szakértő kommenteket írni és műfajából adódóan, a gyorsan változó szakmaterület ~2o nappal korábban már elérhető híreit tartalmazza.
De 79o forintot is fizetünk havonta olyan magazinért, melynek 9o százaléka reklám, felhígítva ezotériával és az aktuálisan híres színésznő is csak azért puffad benne egy oldalon keresztül, hogy továbblapozva bélgátlót lehessen hirdetni másfél oldalon át, majd később felvillanhasson a puffadásterapeuta lelki okokat boncolgató hirdetése.

A donáció régóta működő módszer az elektronikus tranzakciók esetében is, egyre elterjedtebb. Például azoknál, akik eBay-t használnak vagy akár már adományoztak pénzt tartalomért, illetve szolgáltatásért [felhő, VPN, filmstream..] esetleg karitatív célokra. A technológia adott és több megoldásból is válogathatunk.

A hírportálok vagy egyéb tematikus kommunikációs csatornák esetében is járható út a kevert megoldás: kevesebb, szabályozott reklám és mikrotranzakciós donáció.

pokember_posztplaza-65o.png

a posztzsoldosok bérdíja

Egyik negatív oldala a posztok közvetlen [mínuszos kuponakció, nullás dislike, 1o, 5o, 1oo, 15o.. forintos] értékelhetőségének - hovatovább annak, hogy bizonyos publicista rocksztárok rajongói oldalává változik át az eddigi passzív tendencia és a lányok nem a PokemonGo-ban vásárolnak új páncélöklöt - az, hogy kialakulhat valamiféle incentív rendszer. Ami, mint mindannyian tudjuk káros az alkotásra, destruktív és olyan diszkriminációhoz vezethet, mint a poszt elején olvasható árlista.

Az előző bejegyzés párhuzamba állította az esetenként maliciózus hirdetéskiszolgálók problémáját az alkohollobbi kontra könnyűdrog-legalizálás, továbbá a megújuló energia kérdéskörével.
Nem véletlenül, az online kiadás erősen függ a reklámbevételtől - a változások érdeksérelmek katalizátorai. Viszont egy csak reklám frame-eket tartalmazó oldal ~36 óra alatt veszítené el a látogatóit, míg egy kizárólag tartalmat kínáló, reklám nélküli oldal csak hónap végén. A fenntarthatósági ellentmondást érdemes megkísérelni feloldani és idővel hibrid megoldás felé evickélni.

A bejegyzés trackback címe:

https://gordiusz.blog.hu/api/trackback/id/tr9011774805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.