A hét a felugróablakok társaságában telik, ezekből szemezgetünk.
A Google keresőoldala akar valamit és annak ellenére, hogy magyarul, kicsit zavaros. Már a technológiai megoldás is zavarba ejtő, egy réteg állja utunkat, nem tudjuk használni az oldalt, csak, ha foglalkozunk a felugróablakkal. Valami szokásos, leokézósnak tűnik, de, ha nem tesszük meg és nem egyezünk bele, akkor továbbra sem fog működni a keresés.
Sebaj, két alternatíva:
Qwant Lite
Volt már szó a Qwantról, szép és hasznos, ha a fenti példához hasonlóan elromlik a Google.
Disconnect
Szintén említésre került már, a kereső anonimitást igyekszik biztosítani a Google világában. A Google keresőt használja, erre épülő réteg, de tud keresni a Bing, a Yahoo és a DuckDuckGo találatai között is.
Kis kitérő a fenti példa analógiájára. Egy hazai internetszolgáltató [és tévé, és telefon, és flow..] marketingpalettájáról. Aki szeretne szolgáltatást megrendelni és beszerelné magának [legolcsóbb mindenkinek], az mindezt csak akkor teheti meg, ha előtte eladja a lelkét az ördögnek:
..amennyiben Ön ezt az átvételi módot választja, azzal hozzájárulását adja adatainak a "Csillámpóni" által történő direkt marketing célú kezeléséhez..
Végezetül pedig az „Acceptable Ads” kezdeményezés szintén pop-up-pal kampányol. Arról van szó, hogy a felhasználó általi weboldalakon történő reklámblokkolás rossz dolog. Az elfogadható reklám meg csak egy kicsit, mint a könnyű drogok. Elindult valamiféle párbeszéd a 200.000.000 AdBlock felhasználó irányába, ami némiképpen ugyan egyoldalú, de azt sugallja, hogy ez így nincs jól. Hogy ki fogja eldönteni ezt a csatát, az ügyvédek, a µBlock, a fejlesztők, esetleg a hosts-fájlok, kérdéses, de bizonyosan változás lesz a két ellenérdekelt fél által alkalmazott technológiákban és az iparágban is. Annál is inkább, mivel Scott Cunningham, a Interactive Advertising Bureau [IAB] munkatársa olyasféleképpen nyilatkozott, hogy a mai online reklámozási gyakorlatok problémát okoznak a felhasználói élményre-, az akkumulátorokra és a sávszélességre vonatkoztatva egyaránt.
bónusz +
Egy korábbi poszt a Mozilla Firefox reklámpolitikájával kapcsolatos új fejlesztését járta körbe tudományos igényességgel. Az új fül, avagy új „tab” funkció visszaállításáról volt szó, mely most némi csúsztatással szintén a felugróablak kategória kapcsán kerül említésre.
A technológia folyamatosan és gyorsan változik, nem telt el egy hónap és újabb megoldás született a problémára. Ben Basson-nak 7 kb-ba sikerült belesűrítenie a feladat megoldását: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/new-tab-homepage