cogito, ergo incognito

cogito, ergo incognito | gordiusz

kapcsolati problémák: megszokás, rossz szokás

2016. február 27. - gordiuszblog

 

Van ez a lány, a Mari, nevezzük Sárinak - együtt vagyunk már jó rég. Az első nő az életemben, mellette tanultam meg körülbelül mindent a női nemről. Nem volt első látásra szerelem, lehet nem is volt soha az, csak úgy kialakult a viszony. Így hozta a szükség. Az elején minden olyan hirtelen történt, aztán csak teltek az évek, jó volt együtt munka is, magánélet is - játszottunk, filmeket néztünk - mindent, a legféltettebb titkaimat is megosztottam vele, magamról, a barátokról, családról. Aztán nemrég valami megváltozott. Mari elkezdett fura témákról, ritkán hallott szavakkal beszélni, másképpen öltözködni, divatos ruhákat hordani meg melltartót, olyanok helyett, amik korábban jól álltak neki. Az elején még örültem is a változatosságnak, de aztán kezdett hiányozni a régi Mari. Azt gondoltam, hogy talán van valakije. Jól gondoltam, csak még nem sejtettem. Nem tudtam, hogy mindent kifecseg rólunk, hogy mi megy a háttérben. Mivel nekem csak a Mari volt, nem értek igazán az ilyen szerelmi játszmákhoz, csendben vártam, hátha csak átmeneti az egész. De lassan már alig ismertem rá. Nem találtuk a közös hangot, hetente, de volt, hogy naponta veszekedtünk, ha valamit úgy tűnt megoldottunk, előjött újra. Már semmi sem volt olyan, mint régen. Rossz volt a munkahelyen és otthon is - sehol sem volt már az a régi biztonságot adó érzés. Marira alig ismerek rá, hazudik nekem, kérek tőle dolgokat, például hogy ne beszéljen ki a hátam mögött, azt ígéri, hogy nem fog, de nem tarja meg a szavát, folyamatosak a veszekedések, mintha hirtelen összeférhetetlenek lennénk, mindenhol hibázik és hiányzik valami.

Biztos vagyok abban, hogy már nem ketten, hanem hárman vagyunk a kapcsolatban.

Aztán egyszer csak lett ez az új lány, a Lári, először az icebergs.io oldalán láttam meg. Megadtam az e-mailemet, persze nem a valódit és kicsit ismerkedtünk. Egészen más világ, kicsit olyan, mint Mari volt. Nemrég hazavittem. Játszunk, filmezünk, zenét hallgatunk együtt. Pár hét összecsiszolódás és minden remekül megy. Hát a munka az nem annyira, Lári elvonja a figyelmemet, de nyitott vagyok minden újra, hiszen életünk végéig tanulunk, ez így jó és előfordul, hogy a hibáinkból.

Marit azóta virtualizálom, néha felmelegítjük a kapcsolatunkat, például, ha kapok egy durva hivatali fejléces-lábléces anyagot táblázatokkal megvadítva, amivel dolgoznom kell. Hát az olyanok biztos, hogy felrobbannak a LibreOffice szövegszerkesztőjében. Mari azóta megszakította a másik kapcsolatát, a sandbox-ban már nem kommunikál a Microsoft szervereivel, de lassan nem is tudom mi van vele, egyre ritkábban találkozunk.
Minden időmet Lárival töltöm: xubuntu.org

Service Pack 1984


Mari, a javítócsomagnak álcázott Windows 10 operációs rendszer, amellett, hogy kéretlen reklámokat jelenít meg a felhasználói kezelőfelületen, folyamatosan titkosított adatokat küld haza, esetenként naponta több ezerszer és annak ellenére, hogy kikapcsoljuk az adatküldést. A felhasználói adatok szivárogtatása jelenleg a Microsoft felé történik, de a célzott-reklámozás big data elemzési technológiája mentén ez bármikor harmadik féllé is változhat. A reklámok és az adatgyűjtés, a sávszélességet is érintő bosszúság, kopaszodáshoz vezet. A driver kompatibilitási, -ellátottsági nehézségek migrént okozhatnak. A számítógép működésére negatív hatást gyakorló frissítések visszatérő, - már korábban manuálisan megoldott - újra éledő hibákat generálnak napi, heti rendszerességgel.
Ellenben Lári, azaz a Linux esetében a klasszikus reklámozási, adatszivárogtatási gyakorlatra még nincs egyértelmű és nyilvános bizonyíték. A Linux fejlesztési struktúrájából adódóan erre kisebb is az esély.

A Magyar Ubuntu Közösség hivatalos oldala: http://ubuntu.hu/forum

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gordiusz.blog.hu/api/trackback/id/tr528420078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása